وظیفه پزشک ارتوپد چیست؟

ارتوپدی یک تخصص پزشکی است که بر تشخیص، اصلاح، پیشگیری و درمان بیماران مبتلا به اختلالات استخوانی، مفاصل، ماهیچه‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها، اعصاب و پوست تمرکز دارد. مواد ذکر شده در بالا سیستم اسکلتی عضلانی را تشکیل می دهند.
سیستم اسکلتی عضلانی بدن یک سیستم پیچیده است که از استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها، ماهیچه ها و اعصاب تشکیل شده است که به بدن اجازه حرکت، کار و فعالیت می دهد. زمانی رشته ارتوپدی فقط به مراقبت از کودکان مبتلا به ناهنجاری‌های ستون فقرات و اندام‌ها محدود می‌شد، اما اکنون شامل مراقبت از بیماران در تمام سنین، از نوزادان تا بزرگسالان جوان، ورزشکاران نیازمند جراحی ارتوپدی و سالمندان مبتلا به آرتروز می‌شود. . .
پزشکانی که در این زمینه تخصص دارند، دکتر بهداد اسکندری ثانی جراح یا جراح نامیده می شوند.
علاوه بر جراحی ارتوپدها همچنین از تکنیک های فیزیکی، پزشکی و توانبخشی استفاده می کنند. و در تمام جنبه های مراقبت های بهداشتی مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی شرکت کنید. این تخصص بسیار گسترده و متنوع است. جراحان ارتوپد شرایطی مانند شکستگی و رگ به رگ شدن، پارگی رباط، رگ به رگ شدن و پارگی رباط را درمان می کنند. فشار و بورسیت بیرون زدگی دیسک، سیاتیک، کمردرد، انحنای ستون فقرات، زانوهای خمیده، پاهای خمیده، پینه و انگشتان بزرگ آرتریت و پوکی استخوان تومور استخوان ضعف عضلانی و فلج مغزی، پاچنبری، عدم تعادل و تغییر شکل پا و رشد غیر طبیعی انگشتان دست و پا
بیشتر بخوانید: دکتر دوستان چه نوع جراحی هایی انجام می دهد؟
به طور کلی می توان گفت که پزشک ارتوپد در زمینه های زیر دارای صلاحیت است:
تشخیص آسیب یا اختلال
درمان با دارو، ورزش، جراحی یا سایر برنامه های درمانی
توانبخشی با ارائه ورزش یا فیزیوتراپی برای بازگرداندن حرکت، قدرت و عملکرد
برای جلوگیری از آسیب یا کند کردن پیشرفت بیماری، برنامه‌های درمانی را با هم ارتباط برقرار کرده و ارائه دهید
زندان مریم
سی تی اسکن
دکتر مفاصل شیراز
اسکن استخوان
سونوگرافی
آزمایش خون
رادیوگرافی رایج ترین و گسترده ترین روش تشخیصی است. یک پزشک ارتوپد اغلب در مطب خود عکس برداری با اشعه ایکس انجام می دهد. این عمل به آن اجازه می دهد تا شرایط خاصی را در طول ملاقات شخص تشخیص دهد. برخی از آسیب‌های حاد، مانند شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها، نیازمند اقدامات ارتوپدی برای تنظیم مجدد استخوان یا مفصل و رفع آن با آتل، گچ‌گیری یا بریس هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.